Lokalizacja i program konferencji Cthulhu na prezydenta

Instytut Filologii Polskiej
pl. Nankiera 15
50-140 Wrocław
sala 25
24 LISTOPADA 2012

9:20–9:50 – dr hab. Anna Gemra, prof. UWr (IFP UWr): Powitanie uczestników i wykład inauguracyjny

BLOK 1: Superbohaterowie
9:50–10:10 – mgr Włodzimierz Chołostiakow (UWM): Władza mitu
10:10–10:30 – mgr Michał Wolski (UWr): „Ultimate Marvel” – komiksowa dystopia jako komentarz polityczny
10:30–10:50 – dyskusja

10:50–11:05 – przerwa na kawę

BLOK 2: Literatura
11:05–11:25 – mgr Marta Mazurek (UAM): Wizerunek władzy i rządzących w Please don’t call me human Wang Shuo
11:25–11:45 – mgr Dorota Ucherek (UWr): Od Sarumana do Trymona. Moce magiczne a żądza władzy w literaturze fantasy
11:45–12:05 – Katarzyna Florencka (UWr): Mechanizmy sprawowania władzy w cyklu „Świat Dysku” Terry’ego Pratchetta
12:05–12:25 – dyskusja

12:25–12:40 – przerwa na kawę

BLOK 3: Filmy
12:40–13:00 – mgr Przemysław Dudziński (UWr): Film i wartości. W stronę kulturoznawczego oglądu pokładów aksjotycznych i ideologicznych kina popularnego
13:00–13:20 – mgr Krzysztof Sawczuk (UWM): „Makdonaldyzacja” kontrowersji w popkulturze. Różnice w odbiorze Dyktatora i Niewinności muzułmanów
13:20–13:40 – mgr Iwona Morozow (UWr): Black Mirror – władza po drugiej stronie lustra
13:40–14:00 – dyskusja

14:00–15:00 – przerwa obiadowa

BLOK 4: Gry
15:00–15:20 – Karol Mrozicki (UJ): „Wojna, wojna nigdy się nie zmienia” – władza i społeczeństwo w uniwersum pierwszych gier komputerowych z serii „Fallout”
15:20–15:40 – Robert Dudziński (UWr): „Chłop polski jest to specyficzny rodzaj stwora…” – światopogląd minionych epok w historycznych grach fabularnych
15:40–16:00 – mgr Gabriel Marczak (UWr): Serious (?) gaming. Polityka i ideologia w casualowych grach flashowych i społecznościowych
16:00–16:20 – dyskusja

16:20–16:35 – przerwa na kawę

BLOK 5: Twórczość polska
16:35–16:55 – mgr Paweł Aleksandrowicz (UMCS): Popkultura w służbie ideologii we współczesnej fantastyce polskiej
16:55–17:15 – Piotr Czerkawski (UWr): „Z kontrrewolucją się nie rozmawia…”. Konserwatyzm a popkultura w nowym polskim kinie historycznym
17:15–17:35 – mgr      Łukasz      Słoński      (UO):      Karabinem      w      stronę      rządu. Polityczno-społeczny obraz Polski w komiksie Ryszarda Dąbrowskiego Likwidator
17:35–17:55 – dyskusja

25 LISTOPADA 2012
BLOK 6: Batman
9:00–9:20 – Michał Chudoliński (CC): Kryzys władzy, autorytetu i fabuły, czyli konserwatywny sen w „Trylogii Mrocznego Rycerza” Christophera Nolana
9:20–9:40 – Grzegorz Gielniewski (UMCS): Batman i Robin ratują świat, czyli propaganda w komiksie amerykańskim
9:40–10:00 – Anna Wróblewska (UŚ): Kto rządzi w Gotham, czyli o władzy w komiksach
10:00–10:20 – dyskusja10:20–10:35 – przerwa na kawęBLOK 7: Zjawiska społeczne
10:35–10:55 – mgr Ewa Bodal, mgr Nelly Strehlau (UMK): Polityczny karnawał. Między rozrywką a informacją
10:55–11:15 – mgr Magdalena Nejman (UJ): Forpoczta imperium zła – zachodnie produkty w arabskiej popkulturze, czyli konsumpcja zaangażowana
11:15–11:35 – Aleksander Adamus (UWr): Zalajkuj rewolucję – ruch Anonymous w Polsce i w mediach społecznościowych
11:35–11:55 – dyskusja11:55–12:55 – przerwa na lunchBLOK 8: Własność intelektualna
12:55–13:15 – mgr Daria Jankowiak (UMK): Fan fiction – „nowa wolność” czy samowola? Między własnością intelektualną, twórcą a fanami
13:15–13:35 – mgr Szymon Makuch (UWr): Prawo autorskie – od narzędzia władzy do wroga publicznego
13:35–13:55 – Kamil Letki (UWr): Od science-fiction do rewolucji: rola wizji przyszłości na przykładzie filmu V jak Vendetta i ruchu przeciw ACTA
13:55–14:15 – dyskusja14:15–14:30 – przerwa na kawęBLOK 9: „Słaba” płeć
14:30–14:50 – mgr Aleksandra Buba-Braun (UWr): Kobiety do broni! Bohaterki fantastyki w epoce Bridget Jones
14:50–15:10 – Tomasz Wiśniewski (UAM): Ideologiczne przedstawienie i wykorzystanie postaci z serialu animowanego My Little Pony: Friendship Is Magic
15:10–15:30 – Mateusz Kominiarczuk (UWr): Kobiety u władzy? Pozycja kobiet i systemy matriarchalne w D&D
15:30–15:50 – dyskusja15:50–16:10 – podsumowanie obrad

Reklamy